بایننس کوین چیست؟آیا سرمایه گذاری خوبی است؟
نوشته شده توسط : Mihayloo

محبوبیت زنجیره هوشمند بایننس به دلیل هزینه های بالای اتریوم افزایش یافته است، اما آیا بایننس کوین یک دارایی مطمئن برای سرمایه گذاری است؟

27 اکتبر 2021، 1:42 بعد از ظهر EDT

محبوبیت زنجیره هوشمند بایننس به دلیل هزینه های بالای اتریوم افزایش یافته است، اما آیا بایننس کوین یک دارایی مطمئن برای سرمایه گذاری است؟

دنیای DeFi (مالی غیرمتمرکز) رقابت خوبی دارد. بیت کوین اولین پول قابل برنامه ریزی در جهان است، اما پروژه های دیگر به دنبال تسهیل برنامه ریزی بلاک چین بودند. اولین مورد اتریوم بود که هدفش ارائه راه آسان‌تری به توسعه‌دهندگان برای ایجاد اپلیکیشن‌هایی بود که بر روی یک بلاک چین غیرمتمرکز اجرا می‌شدند.

بیاموزید که چگونه پول هوشمند در بازی کریپتو بازی می کند. در خبرنامه ممتاز ما مشترک شوید - سرمایه گذار کریپتو.

این به افرادی که در جستجوی وام یا سود بیشتر بودند، اجازه می‌داد تا بانک‌ها و مؤسساتی را که کارمزدهای زیادی دریافت می‌کردند و مدرک شناسایی نیاز داشتند، دور بزنند. اکنون، افراد می توانند بدون نیاز یا تایید شخص ثالث، از DeFi برای داشتن واحد حساب، ابزار تجارت، وام و موارد دیگر استفاده کنند.

یکی از بزرگترین رقبا که از فضای DeFi خارج شده است، زنجیره هوشمند بایننس (BSC) است. اما بایننس، بایننس کوین یا BSC چیست و چگونه کار می کند؟

حقایق سریع:

  • بایننس (BNB) یکی از پیشروترین صرافی های رمزنگاری در جهان است.
  • صرافی بایننس، بایننس کوین را در سال 2017 به عنوان یک توکن ERC-20 در بلاک چین اتریوم راه اندازی کرد. این یک توکن کاربردی بود که به کاربران صرافی اجازه می داد در صورت استفاده از توکن برای تراکنش، هزینه کمتری بپردازند.
  • بایننس کوین پس از انتشار در سپتامبر 2020 به زنجیره هوشمند بایننس منتقل شد.
  • زنجیره هوشمند بایننس یک شبکه بلاک چین مبتنی بر قرارداد هوشمند است که با هدف ایجاد یک اکوسیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) ایجاد شده است.
  • زنجیره هوشمند بایننس با استفاده از مکانیزم اجماع اثبات اقتدار عمل می کند.
  • بنیانگذار بایننس، چانگ پنگ ژائو، زمانی در توییتی که از آن زمان حذف شد، زنجیره هوشمند بایننس را CeFi (مالی متمرکز) یا CeDeFi نامید.
  • با توجه به کنترلی که صرافی بایننس بر زنجیره هوشمند بایننس دارد، تشخیص دارایی های منتشر شده در آن از اوراق بهادار، از جمله BNB، دشوار است.

بایننس چیست؟

بایننس یک صرافی معاملاتی ارزهای دیجیتال است که توسط چانگ پنگ ژائو تأسیس شده است. این شرکت ابتدا در چین مستقر بود اما پس از افزایش مقررات چین که تجارت آن را تهدید کرد به جزایر کیمن نقل مکان کرد.

Binance به سرعت یکی از بزرگترین سیستم عامل های معاملاتی رمزنگاری شده در جهان با لیست گسترده ای از جفت های معاملاتی و هزینه های نسبتاً کم در مقایسه با رقبا نیست. فقدان اولیه سایت محدودیت های KYC (مشتری خود را بدانید) برای برخی نیز جذاب بود ، اگرچه از آن زمان بسیاری از اقدامات KYC را اضافه کرده است.

سکه Binance چیست؟

در سال 2017 Binance سکه Binance (BNB) خود را به عنوان یک نشانه ERC-20 در اتریوم با ارائه سکه اولیه (ICO) راه اندازی کرد. این شرکت 10 ٪ از عرضه را به سرمایه گذاران فرشته ، 40 ٪ از عرضه به تیم بنیانگذار و باقیمانده عرضه برای عموم ارائه داد.

این سکه به عنوان یک نشانه ابزار برای مبادله Binance استفاده می شود و به کاربران امکان می دهد تا معاملات و هزینه های معاملاتی را با نرخ پایین تر از آنچه که با سایر نشانه ها وجود دارد ، بپردازند.

Binance از فرآیند نشانه "سوختگی" استفاده می کند ، به این معنی که آنها از سود حاصل از فروش نشانه ها برای خرید مجدد BNB استفاده می کنند و سپس آنها را می سوزاند (نابود می کنند).

این نشانه سپس در سال 2019 از شبکه اتریوم به زنجیره ای جدید بومی منتقل شد. آنها پس از اعلام زنجیره هوشمند Binance دوباره منتقل شدند.

چه زنجیره هوشمند Binance؟

در سپتامبر سال 2020 ، Binance پلت فرم جدید Defi خود ، BSC را اعلام کرد که بعداً در ماه آوریل راه اندازی شد. هدف آن ارائه جایگزینی برای Ethereum و سایر سیستم عامل های پیشرو Defi بود.

با گذشت زمان ، اتریوم از آنچه زیرساخت های آن حتی می تواند اداره کند ، رشد کرد و باعث احتقان ، معاملات آهسته و هزینه های آنقدر زیاد شد که ارسال هر چیزی زیر 100 دلار مرز غیرممکن بود مگر اینکه کاملاً به موقع باشد.

این امر منجر به ظهور سایر سیستم عامل های قرارداد هوشمند مانند BSC شد که به سرعت رشد کرد زیرا Etheruem نمی تواند یک بستر مناسب برای کسانی که نمی توانند هزینه ها را تحمل کنند ، فراهم کند.

امروز ، BSC دارای 26 میلیارد دلار ارزش کل در برنامه های مختلف که بر روی سیستم عامل اجرا می شوند ، قفل شده است. اما BSC چیست و چگونه با دیگران مانند Ethereum مقایسه می شود؟

زنجیره هوشمند Binance در مقابل اتریوم

Binance از نظر حجم معاملات ، گام های بزرگی در جلب اتریوم برداشته است. آنها همچنین هر دو برنامه های بسیار مشابهی دارند که در بالای آنها مانند مبادلات غیر متمرکز و وام های وام و وام گرفتن ساخته شده اند. اما آنها بر روی دو مکانیسم اجماع بسیار متفاوت کار می کنند.

مکانیزم اجماع سیستمی است که به گره ها (شرکت کنندگان) در یک سیستم کامپیوتری توزیع شده (بلاک چین) اجازه می دهد تا در مورد مجموعه صحیح داده ها (معاملات) به "اجماع" برسند. این همان چیزی است که به شبکه های بلاک چین امنیت می دهد و به شرکت کنندگان اجازه می دهد تا صحت تراکنش ها را بدون نیاز به اعتماد به یکدیگر تأیید کنند.

بلاک چین های مختلف راه های متفاوتی برای ایجاد این اجماع دارند. اتریوم در حال حاضر از مکانیزمی به نام Proof-of-Work (PoW) استفاده می کند، مکانیزم اجماع اصلی که توسط بیت کوین استفاده می شود. از طرف دیگر بایننس از روشی به نام اثبات اعتبار (PoA) استفاده می کند.

بایننس

در PoA، سازندگان بلوک به عنوان اعتبار سنجی شناخته می شوند. این اعتباردهنده ها، که تنها 21 مورد از آنها وجود دارد، توسط بایننس از قبل تایید شده و انتخاب شده اند، همانطور که توسط وب سایت خود بایننس توضیح داده شده است.

برای تأیید، آنها باید هویت واقعی خود را تأیید کنند، برای اثبات تعهد بلندمدت پول سرمایه گذاری کنند و با سایر نامزدها برابر باشند و شهرت PoA را بر اساس طراحی ایجاد کنند. این بدان معناست که شرکت در بلاک چین رایگان و برای عموم آزاد نیست و زنجیره هوشمند بایننس را به یک بلاک چین فدرال یا حتی خصوصی نزدیک‌تر می‌کند.

تفاوت بین بلاک چین فدرال و عمومی یک تفاوت مهم و اساسی است. بیت کوین و اتریوم هر دو دفتر کل باز و عمومی هستند. هر کسی در صورت تمایل می‌تواند به عنوان یک گره یا ماینر بدون افشای هویت یا هدف خود شرکت کند. شرکت کنندگان در زنجیره هوشمند بایننس توسط خود بایننس بررسی و انتخاب می شوند.

در این مدل، بایننس کنترل مطلق بر بلاک چین دارد. آن‌ها تصمیم می‌گیرند که چه کسی اعتبارسنجی شود و به صلاحدید خود اعتباردهنده‌ها را حذف می‌کنند. این امر مستلزم اعتماد کاربر است که بایننس به نفع آنها رفتار خواهد کرد. اگر بایننس تصمیم بگیرد هر جنبه ای از زنجیره یا اکوسیستم را تغییر دهد، این قدرت را دارد.

بنیانگذار و مدیر عامل بایننس، چانگپنگ ژائو، معروف است که BSC مانند "CeDeFI" یا DeFi متمرکز است. توییتی که او این نظرات را در آن بیان کرده بود، از آن زمان حذف شده است، اما به گفته بنیانگذار BSC، این یک اکوسیستم کاربردی مالی غیرمتمرکز نیست.

image (153)

در موضوعی که از توییت ژائو ناشی شد، او گفت که مزایای چنین کنترل متمرکزی این است که خود بایننس می‌تواند پروژه‌های ساخته شده بر روی سیستم را بررسی کند، اما بیش از یک پروژه قبلاً سرمایه‌گذاران را به سمت خود کشیده است.

اتریوم

در حال حاضر ، اتریوم از همان مکانیسم POW که بیت کوین انجام می دهد استفاده می کند. در این سیستم ، رایانه ها برای اعتبارسنجی معاملات با یکدیگر رقابت می کنند. برای برنده شدن ، کامپیوتر باید معماهای پیچیده ریاضی را حل کند.

پس از برنده شدن ، رایانه بلوک جدیدی از معاملات را به blockchain اضافه می کند. این رایانه ها همچنین به عنوان معدنچیان شناخته می شوند و برای تکمیل یک بلوک جدید از معاملات به آنها اتریوم داده می شود. این فرآیند پر انرژی است و به تأمین امنیت شبکه از بازیگران بد کمک می کند.

به اندازه کافی کارگران معدن از نظر جغرافیایی توزیع شده برای یک شبکه غیرمتمرکز و بدون اقتدار مرکزی ایجاد می کنند ، که به طرز چشمگیری متفاوت از نحوه عملکرد BSC است.

Ethereum در تلاش برای کاهش هزینه ها در حال انتقال به یک مدل اجماع جدید است که به عنوان اثبات سهام (POS) شناخته می شود. در این مدل ، با استفاده از الگوریتمی که یک گره را برای برنده شدن در یک بلوک معاملات انتخاب می کند ، اجماع حاصل می شود. هنگامی که یک گره انتخاب می شود ، بلوک بعدی معاملات موجود در زنجیره را تولید می کند. این گره ها به طور کلی به عنوان استخرهای سهام شناخته می شوند.

استخرهای سهام بر اساس اندازه "سهام" آن یا تعداد سکه های موجود در آن انتخاب می شوند. به عبارت دیگر ، هرچه سکه های بیشتری از استخر در آن وجود داشته باشد ، احتمال انتخاب بلوک و دریافت پاداش بیشتر احتمال دارد. برای اطمینان از اینکه ثروتمندترین استخرها همیشه برنده نمی شوند ، درجه ای از تصادفی سازی و سایر معیارها مانند تعداد سکه های زمانی که به هم ریخته اند ، می توانند در روند انتخاب نقش داشته باشند. این فرایند تقریباً می تواند با چیزی مانند نمره اعتباری مقایسه شود که در آن خود نمره (میزان سکه ها) بدون داشتن سابقه اعتباری (سابقه طولانی مدت) مهم نیست.

بنابراین ، در POS ، معدنچیان جایگزین افرادی می شوند که سکه های خود را می گیرند. افراد می توانند "Stake" یا سکه های خود را با استخرهای مختلف قرار دهند ، دقیقاً مانند معدنچیان که به یک استخر معدن می پیوندند تا پاداش بیشتری کسب کنند. بر خلاف POA ، استخرهای سهام و گره های موجود در مدل POS توسط هیچ مقام مرکزی تأیید یا انتخاب نمی شوند و این امر را به مراتب غیر متمرکز تر می کند.

آیا سکه Binance یک سرمایه گذاری خوب است؟

تب داشتن رمزهای رمزنگاری به دلیل کیفیت آنها به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری می تواند یک تمرین سخت باشد. با وجود چیزی مانند بیت کوین یا حتی اتریوم ، آسان تر می توانید ارزش را هنگام تجزیه و تحلیل عدم تمرکز آنها قرار دهید.

به عنوان مثال ، بیت کوین دارای تعداد زیادی از گره ها و معدنچیان توزیع شده جغرافیایی است و بیش از 11 سال فراز و نشیب زنده مانده است. با بیت کوین ، می توانید با اطمینان بالایی بدانید که هیچ شرکت ، دولت ، گروه یا فرد تنها کنترل ندارد. در عوض ، مجموعه کاربران خود آینده خود را تعیین می کند ، به این معنی که یک بازار آزاد و آزاد فقط قیمت آن را تعیین می کند.

در حالی که اتریوم نیمی از گره های بیت کوین را دارد ، اما هنوز هم سفارشات بزرگی بیشتر از سکه دوتایی توزیع شده است. این به دلیل مدل POA آن است که به کنترل کامل تبادل Binance می دهد.

اما چرا این موضوع مهم است؟Binance هزینه های کمتری نسبت به اتریوم دارد و سریعتر است ، درست است؟چه کسی اهمیت می دهد اگر متمرکز باشد؟

پاسخ هر فرد به این سؤالات بستگی به دلیل آنها برای سرمایه گذاری در وهله اول دارد. آیا می خواهید در مورد رمزنگاری حدس بزنید؟یا آیا به یک اکوسیستم غیر متمرکز که مشکلات دنیای واقعی را حل می کند ، علاقه دارید؟

مشکلاتی که cryptocurrency ، به ویژه بیت کوین ، با هدف حل آن مربوط به کنترل و آزادی است ، نه فقط در مورد گمانه زنی ها.

چه کسی باید پول و عرضه آن را کنترل کند؟آیا یک شرکت یا دولت باید قوانین بقیه ما را تنظیم کند؟چه کسی تصمیم می گیرد چه کسی مجاز به دسترسی به سیستم مالی باشد؟

اینها همه سؤالاتی جدی است که بشریت تقریباً برای کل وجود خود با آن روبرو شده است. تاکنون نتیجه دادن یک کنترل واحد واحد بر پول ثابت شده است که کمتر از ایده آل است. این امر باعث کاهش ارز و تورم ، محرومیت از جوامع خاصی می شود که پیش نیازهای ساخته شده و موارد دیگر را برآورده نمی کنند.

اگر به حدس و گمان علاقه دارید و سعی در کسب درآمد دارید ، شاید سکه Binance بتواند فرصتی باشد زیرا بیشتر و بیشتر اتریوم را برای جستجوی معاملات ارزان تر ترک می کند. اگر به سیستم های ساختمانی بدون کنترل مرکزی علاقه مند هستید ، سرمایه گذاری در سکه Binance نسبت به این امر منفی خواهد بود.

با سطح کنترل مبادله Binance در مدل POA ، دارایی های صادر شده از آن به نظر می رسد بسیار نزدیک به اوراق بهادار از هر چیز دیگری است. این برخلاف بسیاری از زنجیره های دیگر است که گره ها ، معدنچیان ، اعتبار سنج ها و استخرهای سهام توسط سازندگان این زنجیره از بین نمی روند. با استفاده از این ساختار ، حتی می تواند باعث نگرانی نظارتی شود.

برای عادلانه بودن ، هیچ مشکلی در انجام سرمایه گذاری های سوداگرانه وجود ندارد. Cryptocurrency خود به دلیل ماهیت اصلاحات ، به طور کلی سوداگرانه محسوب می شود. به همین دلیل می تواند به درک اینکه چرا رمزنگاری در وهله اول وجود دارد-کمک به توانمندسازی اقتصادی و خود ضمنی به افراد و حذف کنترل از دست معدود و بازگشت آن به مردم کمک کند ، و سکه دوتایی مستقیم است. روبروی




:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: